‎⁨ההיסטוריה של בית מעריב⁩

November 29, 2021

בית המעריב הינו בניין משרדים בלב תל אביב. ההיסטוריה של בית מעריב עשירה ומעניינת וזהו בניין אשר טומן בתוכו היסטוריה רבה.

בספטמבר 1953 הזמינה עיריית תל אביב גורמים מעוניינים לפתח את האזור שבו הוקם השוק הסיטונאי. בניין מעריב הוקם כשותפות של עיתון מעריב, בנק אלרן וחברת לוסטיג. המבנה משתרע על גודל של כ1.7 דונם והשתרע על גבי חמש קומות. הבניין זכה לשמו בשל כך ששיכן משך רוב שנות קיומו את מערכת העיתון ״מעריב״ עד לשנת 2013. בשנת 2013 מרבית עובדי העיתון הועברו לירושלים.

ההיסטוריה של בית מעריב היא אייקונית במיוחד שכן עיתון מעריב היה לאחד מהעיתונים הכי מצליחים בישראל. מעריב היה עיתון יומי אשר הוצע בישראל החל מה15 בפברואר 1948 ועד לאפריל 2014. סך הכל כ66 שנים. העיתון הוקם על ידי קבוצות עיתונאים ובראשם עזריאל קרליבך אשר הרחוב שבו בית מעריב שוכן נקרא על שמו. בשנות ה50 וה60 מעריב היה העיתון הנפוץ ביותר בישראל אך לאחר מכן הפך להיות העיתון השני הנפוץ ביותר בישראל כאשר ״ידיעות אחרונות״ תפס את מקומו. בשנותיו האחרונות עבר העיתון לפורמד ׳טבלואיד׳ אשר מאופיין בתמונות צבע רבות וכותרות גדולות, כיאה לעידן המודרני. עיצוב זה מאפיין את ז׳אנר העיתונות הפופלארית בעולם עד היום. כדי למשוך קהל קוראים גדול הוא מאופיין בסגנון כתיבה קליל ותמציתי בעברית מדוברת ועוסק במגוון נוסעים כגון פוליטיקה, כלכלה, בידור ורכילות. באפריל 2014 לאחר עזיבת הבניין האייקוני בית מעריב העיתון נמכר לקבוצת ״ג׳רוזלם פוסט״ וכיום נמכר במהדורה שבועית אשר נקראת ״מעריב סופהשבוע״

ההיסטוריה של בית מעריב עשירה מכיוון הינו אחד מהבניינים האייקונים בישראל שכן מעריב הינו אחד מהעיתונים האייקונים בישראל. בניין זה נחשב לאחד מהמאפיינים אשר מאפיינים את התרבות הישראלית והציונית.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם